Våre leietakere skriver

Første uken i mai er nok litt tidlig for det gode badeværet, men Natalie på 6 har badet og storkost seg på stranda. Ellers har vi vært på turer til Cannes og til Montecarlo. Vi har spist og kost oss, og gått mange turer.Vi har hatt en hyggelig uke, og gleder oss til å komme tilbake.

Mai – Anne-Berit m/familie.

Hele familien har kost seg veldig heren uke. Flott leilighet, og et fantastisk sted. Vi har tilbrakt det meste av uken på stranden. Lotte fikk med seg mamsen på morgenbad i bassenget. Vi har hatt deilige frokoster hver morgen med ferskt brød og godt fransk bacon, egg og oster! Vi dro en dg til gamlebyen i Antibes, trasket rundt i byen og på bryggene for å se litt båtluksus.Mamma og Lone tok pariserhjulet, som gir en flott utsikt fra toppen. Gøy. Vi håper å kunne kamme tilbake for å kunne utforske stedet og omgivelsene enda mer, og dra til Monaco er også fristende. Takk for denne gang.

Juni – Vibekke, Ketil, Lone, Lotte og svigermor Lilly.andre på stranden

Vi har hatt en deilig og varm ferieuke her i Juan les pins. Flott vær hver eneste dag. I morgen er det avreisedag, og meldt regn. Vi setter nesen mot Nice og et nytt sted å bo. Gleder oss! Vi lå ved bassenget en dag og koste oss. Vi syns stranda og havet er best! Vi leide liggestoler et par dager. Helt supert om du ønsker litt mer luksus, god mat og servering helt ned på stranda. Vi har leid bil og sett gamlebyen i Mange trange gater og smug, morsommer butikker og trivelige spisesteder. Vi har turet til EZE village, en liten middelalderlandsby oppe i fjellene, øst for Nice. Det var 45 minutter med bil herfra. Det anbefales! I dag skal vi til Vence, og søndag til Monaco. Takk for oss!

Juli – Linda, Florian, Eva og Isak.

Det er tredje gangen vi ferierer en uke i leiligheten.Denne gangen er datter, svigersønn og tre barn med oss. Minstemann på fire fikk egen barneseng, og alt har fungert veldig bra. Gutta på fire, 10 og 12 har storkost seg i vannet. mest i bassenget. Har hatt besøk av venner, som også leier leilighet i nærheten – da var vi 13 til lunsj. Funka bra! Har vært på utflukt med buss til Cannes og en til Monaco med tog, der alt virket veldig rent og ordnet- t.o.m. på togstasjonen og i smugene ned til byen og havna. Det er et flott akvarium å se, og mye spennende for gutta på havnen.Ellers har vi vært ute og spist i gamlebyen i Antibes og flere hyggelige restauranter i Juan les Pins. Tusen takk for oss!

Juli/august – Anne-Berit med familie.

Vi har storkost oss i denne flotte leiligheten og byenHatt lange gode dager på stranda, spist i Golfe Juan og juan les Pins. Tok bussen en dag til Cannes, som er en flott by. Vi shoppet litt også. En dag hadde vi en fin tur til Antibes, en flott by. Mange flotte båter.

Temperaturen har ligget på 28 C, med 24-25 grader i havet. Tusentakk for oss!!

August – Torhild med familie

Vi ankom leiligheten lørdag. Hadde et par dager med regn og tunge skyer. Da tok vi oss en tur til Biot, Monaco og en liten tur i nice i leid bil. tirsdag ble det strålende vær og dagene gikk med til bading, soling, spising på Bretagne beach. Flott strand og sted. vi fant restauranten «Aux Enfants Terribles» – nydelig mat. fredag kjørte vi innom Cannes og den lille nydelige byen Moughines. Flott opplevelse! Tusen takk for denne fine uka i flott leilighet. Takk til Åse og Kjell, som ville ha oss mwd. Kommer gjerne tilbake!

August – Åse, Kjell, Jane og Hans

Enda en eke er over. Nå er det tredje året vi er her – denne gangen har vi med oss datter, svigersønn og 3 barnebarn på 1, 3 og 5 år. Vi har hatt nydelig vær! Badet i bassenget, og ihavet. Vi har vært i Nice, gamlebyen i Antibes. det unge paret har vært i Monaco. Ungene har storkost seg, kunne godt ha blitt en uke til, men jobb og barnehave venter! Vi kommer gjerne tilbake!

September – Synnøve, Arnfrid, Adrian, Sunniva, Ella og Erling.

Takk for enda en fin uke i en hyggelig leilighet. Været har vært bra. Vi har besøkt St.Marguent øya, vært i Nice, i Cannes og Antibes. Flotte dager med mye kos, god mat og godt drikke. Vi har trasket og gått, fått med oss det meste av de som er å se i nærområdet. Vi kommer jerne tilbake til leiligheten, de tre søstre med menn, som var her forrige gang.

September – Synnøve, Hilde og Sogrun

Så er høstferien snart over, og vi blir nok mest inne idag fredag. Siste dag her, og første med regn. Vi har hatt mange fine dager og vært på turer til Antibes, cannes, Nive og Monaco. Tog og buss fungerer veldig bra, så utfluktene har gitt os mange fine opplevelser. I Montecarlo var vi utenfor fyrstepalasset da prins Albert kom hjem og det var selvfølgelig «oss» han vinket til. Vi har spist godt på flere forskjellige restauranter. Simen på 12 fikk oss med på Subway i Nice. En ny opplevelse for oss litt eldre.. Vi har også hatt noen turer på strender i nærområdet. I Juan les Pins har vi spist godt og i Golfe Juan er det gode restauranter ved havnen. Vi rakk også å grille nydelig kjøtt ra slakteren i kjøpesenteret. der kjøpte vi også ferske bakervarer hver morgen. For de yngste var det synd at bassenget stengte mandag, men tross alt har vi hatt en fin uke. leiligheten er helt topp.

September /oktober – Ulla, Rino, Karina og Tommy

En fin uke er snart over. Vi har kost oss med fint vær nesten hele tiden. Den første natta var det fryktelig uvær i nabobyene, men ikke hos oss. Sesongen er litt på hell, så mange steder er stengt, men vi har kost oss med god mat, har badet og gått til Golfe Juan, og tatt toget til Nice.To av dagene leide vi liggestoler på stranda. det var god mat og super service og godt drikke.Tobias på 3 fant en super lekeplass midt i byen Juan les Pins, ellers har vi ikke sett mye slikt her. Takk for oss! Vi kommer gjerne igjen!

Oktober – Bente, Morten med barn og barnebarn

Flott leilighet, og fint plassert. Flott vær hele tiden, bortsett fra i dag, da vi var i Monaco.

Masse god mat, fine turer, og ikke minst bading.

Får håpe vi får en mulighet senere. Takk for oss.

Oktober, Marianne, Sindre og Nils Petter

Flott leilighet og nydelig vær! Vi har vært i Golfe Juan, Cannes, Antibes, Nice og Monaco. Vi har kjørt buss og tog, trasket og gått – og spist nydelig mat. ”Les enfantes terribles” restauranten hadde nydelig lammeskanke – den kan anbefales. Ikke langt å gå heller.

Vi har vært 3 søstre med menn. Den ene mannen fikk trøbbel med podagraen – desverre. Sånn er livet. Ellers har alt vært topp! Vi kommer gjerne igjen. Vi har badet både i hav og bassang. Nydelig!

September, Synnøve, Sigrunn og Gudrun

Flott vær hele uken. Vi har gått mange tiurer, tatt sightseeing buss og virkelig sett oss rundt som turister. Badet i bassenget – veldig kjekt å ha så nærme. Spist mye ute. Anbefaler gode restauranter i Golfe Juan. Vi har lagt igjen visittkortet. Den ene innehaveren er svensk, og det var deilig å få god forklaring på maten – god mat var det også.

Flott butikk i nærområdet. Praktisk og grei leilighet. Godt med ekstra sommer!.

September

Turid og Per

Vi har hatt en fin uke her i leiligheten, og i det fine området rundt Juan les Pins. Godt og varmt hele uken, noe blandet vær, men vi har fått sol nok, og har tatt morgenbad i havet hver dag. En tur til Cannes med buss. Veldig greit! Tok turist-toget der vi fikk vite mye om byen på den måten.

Anbefales. En tur i gamle Antibes, og spiste flamberte pannekaker. Veldig gode. Cesar, en liten restaurant i nærheten av det lokale markedet, kan anbefales. Ellers er det mange gode spisesteder i Juan les Pins. Noe for enhver smak.

Da sier vi tusen takk for oss for denne gangen. Vi kommer gjerne tilbake.

September

Anne-Berit, Per, Gunnar og Inger-Lise

Supert med litt ekstra sommer!

Vi har badet i havet, i bassenget, og storkoset oss.

Familien S.

Vi har hatt noen fine solfylte dager i Juan les Pins. De fleste dagene har vi tilbrakt i nærområdet, og særlig på stranden. Det har blitt en dagstur til Monaco, og en kveldstur til Cannes. Begge kan anbefales.. Vi håper på snarlig gjensyn med den franske riviera. Takk for oss!

August 2014

Morten, Morten, Christian og Sveinung

Vi har hatt et supert opphold. Juan les Pins har alt, og leiligheten har vært perfekt for oss, en familie på fem. Vi håper på en ny tur!

Ingrid, Ingvild, Nora, Jan og Eli

Vi har hatt et fint opphold med deilige morgen-svømmeturer i basseng og sjø. Vi har kjørt mange turer til nærliggende byer og steder. Turen til Monte Carlo anbefales veldig. Fint vær hele uken. Takk for oss.

Randi, Terje, Barbro og Inger

Kort vei til vann og mye sol er flott når man har fine + langsomme måltider på terrassen.

Kan anbefale en tur til la village perchée Èze. Veldig flott utsikt, nydelig mat og en interresant hage med et uendelig antall kaktuser i talløse varianter.

Juli

Barbro, Frode og Antonia

Takker for et fint opphold her i den fine leiligheten i Juan les Pins. Har hatt mange fine dager med turer til Frejus, St. Tropez, Mogin og Cannes. Kan anbefales!

Litt nedtur at bassenget ikke var åpent, spesielt for barna, som hadde gledet seg veldig til å bade der.Men, ellers et flott opphold!

Juni

Svein, Ingeborg, Terje og Marie

Tusen takk for noen fine dager her i leiligheten. Vi har badet masse i bassenget og i sjøen. Vi har vært på tur til Cannes og Antibes. I sentrum fant vi en flott lekeplass.

Sølvi, Lasse og Emma

Vi ankom leiligheten lørdag ved 13 tiden, etter en fin flytur, og meget god veibeskrivelse hit.Tre damer på jentetur, fulle av forventninger til en uke ved Rivieraen. Vi har absolutt hatt en fantastisk uke. Leiligheten er super, sengene meget gode. Varmtvann fikk vi først etter en natt, da det var avskrudd, og vi måtte spørre naboen om hjelp….

Vi har hatt en dag i Nice, spesielt gamlebyen imponerte oss. En spasertur til Golfe Juan, og sett på båtene der, rettere sagt yachtene!!

Cannes opplevde vi i full forberedelse til filmfestivalen, som er neste uke. Håpet på glimt av en kjendis, men vi var nok litt tidlig ute for det.

Onsdag tok vi toget til Monaco, og der tilbrakte vi hele dagen. Utrolig fasinerende og masse å se for turister.

Ellers har vi prøvd ut flere restauranter her i Juan les Pins; shoppet litt og badet 2-3 ganger. Noen turer i solen var godt på vinterbleke kropper. Vi takker for oss, for en uforglemmelig uke med mange opplevelser, sol og varme.

Mai

Nanchy, Wenche og Ellen

Vi har hvert gjester hos  Grini Consult i deres leilighet A i fire somre.  Vi opplever beliggenhet og leilighetens standard, som veldig bra. Den er praktisk innredet og  godt utstyrt med det aller meste. Passer for barnefamilier, og godt voksne.

Det er spesielt hyggelig med terrassen om morgenen og haven om ettermiddagen.  Et sted vi ønsker å komme tilbake til.

Mvh Yvonne, Hans og Aleksander, Oslo

Vi har feriert i Juan Flore i en rekke år, både i leilighet D og E. Begge er svært hyggelige og delikat innredet, meget godt utstyrte og flott vedlikeholdt. Området og stedet er også midt i blinken: rent, pent og sikkert med gangavstand til det meste: strand og sjø, matvarebutikk med godt utvalg av dagligvarer, kiosk, apotek, smårestauranter/kafeer mm. Det tar dessuten bare 10-15 min. til fots å komme til bysentrum (Juan les Pins) med alle tenkelige tilbud. I tillegg er avstanden til flyplassen i Nice svært overkommelig, bl.a. med bussholdeplass rett ved Juan Flore.
Vi kommer gjerne tilbake for å nyte flere sommerferier i Juan Flore med sol og strand på dagtid, og hyggelige «fløyelskvelder» på terrassen etter mørkets frembrudd!

Hilsen Torill og Åse, Oslo.

Vi har hatt en fantastisk fin uke i Juan les pins. Stranda er kjempefin. Der var vide fire første dagene. Helt utrolig deilig med hyggelig oppvartning av personalet på strandrestauranten. Det ble overskyet og litt regn etter hvert, men da benyttet vi bare muligheten til å se oss litt om. Vi tok en tur til Nice, hvor vi tok en rundtur med sightseeing- bussen, og ellers shoppet litt. God mat har vi fått uansett hvor vi har spist. Leiligheten synes vi er superfin. Deilig med klimaanlegg, mange rom, lyst og trivelig. Vi er så fornøyd med å være turister her. Franskmenn er skikkelig hyggelige. Det har gått i engelsk, tegnspråk og enkelte franske ord. Vi har storkost oss, og har ikke lyst til å reise hjem. Badetemperaturen var +- 20 grader. Skikkelig deilig. 17. mai ble feiret med 17. mai pyntet frokostbord, ellers en tur til stranda, før vi gikk ut for å spise – vår siste kveld for denne gang.

Vi håper vi kan komme tilbake hit en gang. Tusen takk for oss!

11.05 – 18.05

Mai-Lene, Rolf, Bente Anne, Nina og Morten

Vi har hatt en helt herlig uke her i Juan les Pins. Vi har badet masse, både i bassenget (ca.27 C) og fra stranden. På stranden leide vi solsenger (koster ca 10 – 15 Euro), og det var det verdt. Vi har spist på hyggelige restauranter på stranden. Matserveringen starter som regel i19 tiden.

Turen til sentrum tar 10 – 15 minutter. Vi var på tur til Biot og til Marineland, hvor vi så show med spekkhoggere og delfiner. Vi skulle gjerne hatt en uke til. Flott leilighet med alt vi trenger.

16- 22.06

Siv Monica, Isak og Iselin

Vi har hatt en flott uke her. Leiligheten har alt man har behov for – basseng og strand har også stått til forventningen. Været har vist seg fra sin beste side. Tur til Monaco, Nice og Cannes har det også blitt tid til. Kommer til å savne morgenbad og kaffe på terrassen. Nydelig sted. Takk for oss.

22.06 – 29.06

Anbjørg, Sylvia, Anniken og Camilla

Etter en aldeles nydelig uke reiser vi hjem tidlig lørdag morgen. Har storkost oss i en flott leilighet. Har hatt nydelig vær alle dager, så vi har vært på stranden (med de gule solsengene), hvor det er utrolig hyggelig betjening. God mat har vi spist både på restauranter og i leiligheten, som er godt utstyrt. Kommer veldig gjerne igjen ved en senere anledning, da de kun ble tur til Cannes og Nice fordi uken gikk for fort.

Takk for oss!

31.08-07.09

Trine, Morten, Susanne, Mariann, Stian og Nine

Hei, hei, Tusen takk for en super hyggelig tur. Leiligheten er super og området rundt utrolig koselig for både gamle og unge. Vi har hatt en strålende uke, og gruer meg til å komme hjem til kulda i Norge, men det blir litt deilig og.

Margrethe

Takk for en super uke her nede, har hatt det kjempebra. Leiligheten og beliggenheten er super,og det er veldig fint her. Kunne gjerne vært her lenger. Har vært variert vær, men veldig varmt.

Thea

August

Det har vært en flott ferieuke her i Juan les Pins. Fin og praktisk leilighet, solfylte og varme , turer langs standa, mange bad, mye god mat – og vin. Vi har tatt toget til Menton og Cagnes-sur-Mer. Vi har gått turen opp til Haut-de Cagnes, et veldig hyggelig sted med flott utsikt. Vi har besøkt Renoir museet. Takk for oss.

14.09-21.09

Eva, Anne-Lise, Rolf, Ove og Anne

Vi har hatt en strålende uke her. Leiligheten er flott med super beliggenhet i forhold til

strand, basseng og akkurat passe langt til mer ”støy”. Et rolig og behagelig område. Vi harhatt mange morgenbad i havet – herlig og forfriskende 22 C i vannet., ca 20 – 25 i luften heleuken.

Vi har vært flere turer til Antibes og gamlebyen + Picasso museet. Har også vært på biltur til Mougins, en gammel fjellandsby på innsiden av restene av gamle voller fra 1400- tallet. Et populært mål for turister i området – og har mange gode spisesteder. Anbefaler en tur dit!

Ellers har alle restauranter vi har besøkt, hatt god mat og godt drikke!!! Vi har også laget et par herlige middager og lunsjer i leiligheten. Kommer gjerne tilbake. Takk for oss!

21.09 – 28.09

Anne-Berit, Per, Gunnar og Inger Lise

En flott høstferie med sol og bading. Litt variert vær med lyn og torden en dag, sol og delvis skyet resten av uka. Vannet har vært varmt og vi har badet mye i havet. Kjekt med svømmebasseng for ivrige badegutter. Gutta har også vært på fiskejakt 🙂

Tenåringsjentene er svært fornøyd med tilværelsen og spesielt med shopping, både i Juan les Pins og i Nice! Leiligheten er både romslig og praktisk med en bra beliggenhet. Kommer gjerne tilbake!!